csütörtök , 19 szeptember 2024
Kezdőlap Jármű Hidrogéntechnológiai úttörők BMW – Toyota együttműködés
Jármű

Hidrogéntechnológiai úttörők BMW – Toyota együttműködés

33

A BMW Group és a Toyota Motor Corporation új szintre emeli együttműködését, hogy az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia opcióját is felkínálhassák ügyfeleiknek.

A BMW 2028-ban tervezi sorozatgyártásba küldeni első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modelljét (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle), amellyel újabb tisztán elektromos hajtáslánc-alternatívát kínál fel ügyfeleinek. Az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia következő, sorozatgyártásra érett generációjának kifejlesztésén a BMW Group és a Toyota Motor Corporation közösen dolgozik, innovációs erősségüket és technológiafejlesztési szaktudásukat egyaránt latba vetve. Mindkét vállalat elkötelezett a hidrogéngazdaság bővítése és e tisztán elektromos hajtáslánc-technológia következő szintjének kifejlesztése mellett.

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia töretlen lendületű fejlesztésével a BMW Group a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák kifejlesztése terén kiérdemelt iránymutató pozícióját nyomatékosítja, egyúttal azon „technológiai nyitottságát” is bizonyítja, amely mentén ügyfeleinek egy sor jövőbe mutató mobilitási megoldást kínál fel.

„Elérkezünk az autóipar történetének újabb mérföldkövéhez: az első olyan, nemzetközi prémiumautó-gyártó által, sorozatgyártásban kínált modellhez, amelynek meghajtásáról üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia gondoskodik. E modell, amelyet hidrogén hajt és együttműködésünk innovációs ereje táplál, ékes bizonyítékul szolgál majd arra, hogy a technológiai fejlődés miként szolgálja a jövő mobilitását” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „A nóvum egyúttal azon korszak hírnöke is lesz, amelyben az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológiával szerelt modellek iránt kimagasló kereslet mutatkozik” – tette hozzá.

„Büszkén köszöntjük a BMW és a Toyota közötti együttműködés új dimenzióját. Hosszútávú partnerségünk alatt már meggyőződtünk arról, hogy a BMW és a Toyota osztozik az autók iránti hasonló szenvedélyben, a karbonsemleges jövő felé vezető úton pedig hisz a technológiai nyitottságban és a többféle alternatívában” – mondta Koji Sato, a Toyota Motor Corporation igazgatótanácsának elnöke és tagja (megbízott igazgatója). „Együttműködésünket e közös értékek alapjain mélyítjük el, hogy kifejlesszük az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia következő generációját és tovább bővítsük a hidrogén-infrastruktúrát. A BMW és megannyi iparágat képviselő partnereink oldalán új fokozatba kapcsoljuk erőfeszítéseinket, hogy elhozzuk azt a jövőt, amelyben a mobilitást hidrogénenergia táplálja” – tette hozzá.

A közösen kifejlesztett hajtáslánc-technológia számos modellben teszi vonzó opcióvá az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtást

A BMW Group és a Toyota Motor Corporation közösen fejleszti ki az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtás sorozatgyártásra érett változatát, amelynek központi elemei (a harmadik generációs üzemanyagcellák) a személyautók mellett a haszongépjárművekbe is beépíthetők lesznek. A BMW és a Toyota így számos modellsorozatban teheti elérhetővé ügyfelei számára a hidrogénalapú mobilitást, miközben az egyes modellek maradéktalanul megőrzik sajátosságaikat. Azáltal pedig, hogy a két vállalat osztozik az innovatív hajtáslánc-technológia kifejlesztésében és az egyes elemek beszerzésében, jelentős mértékben csökkentik a technológiafejlesztésbe invesztált költségeket is.

A BMW 2028-ban tervezi sorozatgyártásba küldeni első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modelljét

A BMW iX5 Hydrogen tesztflottájának sikeres nemzetközi debütálása után a BMW Group már gőzerővel dolgozik az első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modell sorozatgyártásának előkészítésén, amelynek műszaki alapját a közösen kifejlesztett, következő generációs hajtáslánc-technológia adja és a tervek szerint 2028-ban ünnepli világpremierjét. A sorozatgyártásban kínált modell a BMW aktuális portfóliójába érkezik, amely azt jelenti, hogy a bajor prémiummárka egy jelenleg is elérhető modelljét egészíti ki a hidrogénalapú hajtáslánc-technológia alternatívájával. Tekintve, hogy az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtás egy újabb tisztán elektromos hajtáslánc-technológia, a BMW Group az újdonságra kifejezetten a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált tisztán elektromos meghajtás, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák és a belsőégésű erőforrások kiegészítő alternatívájaként tekint.

Az együttműködés új szintje

A BMW Group és a Toyota Motor Corporation sikeres, bizalomra épülő együttműködése már több mint egy évtizedre tekint vissza. A két vállalat e gyümölcsöző partnerség alapjain bővíti tovább együttműködését, amelynek égisze alatt felgyorsítják az üzemanyagcella-technológiára épülő, következő generációs hajtáslánc-technológiák kifejlesztését és megszilárdítják úttörő pozíciójukat e jövőbe vezető innováció területén.

Közös elköteleződés a hidrogéngazdaság bővítése mellett

A hidrogénalapú mobilitás jövőképében rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázásának a haszongépjárművekben való alkalmazás és a könnyedén hozzáférhető infrastruktúra kiépítése is része. Felismerve e technológiák kiegészítő alternatívaként kecsegtető létjogosultságát, a BMW Group és a Toyota Motor Corporation egyként támogatja a hidrogéntöltő állomások és a hálózatba kapcsolt járműtöltő állomások infrastruktúrájának fejlesztését. Mindkét vállalat a kereslet megteremtésével ösztönzi a fenntartható hidrogénellátást, szorosan együttműködve olyan vállalatokkal, amelyek alacsony károsanyag-kibocsátású hidrogéngyártó, -elosztó és -töltő létesítményeket építenek.

A BMW Group és a Toyota Motor Corporation támogatja, hogy a kormányok és a befektetők kedvező feltételeket teremtsenek a hidrogénalapú mobilitás elterjedésének korai szakaszában, ezzel is biztosítva az újdonság optimális gazdasági hozzáférhetőségét. A megfelelő infrastruktúra kiépítésének támogatása azt a célt szolgálja, hogy az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtás a többi hajtáslánc-technológia életképes alternatívájává érjen. A két vállalat emellett olyan regionális és helyi projekteket keres, amelyek együttműködési kezdeményezések révén tovább tudják ösztönözni a hidrogén-infrastruktúra fejlesztését.

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia előnyei

A hidrogént a globális karbonsemlegesítés jegyében ígéretes jövőbeni energiahordozóként tartják számon, amely a megújuló energiaforrások hatékony tárolóközegeként segíti a kereslet és a kínálat egyensúlyának megteremtését, miközben a megújuló energiaforrások stabilabb és megbízhatóbb energiahálózat-integrálását is lehetővé teszi. A hidrogén az elektromos mobilitás azon még hiányzó darabja, amely ott kínál alternatívát, ahol a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált tisztán elektromos meghajtás nem jelent optimális megoldást.


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Gumiabroncsokat adományoz a Hankook

Tizenharmadik alkalommal indítja el Abroncsadományozási Programját a Hankook. A program keretében a...

A Volvo 300 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DSV-től

A Volvo Trucks és a DSV globális logisztikai vállalat 300 elektromos nehézkategóriás...

Önjáró robotok az Audi Hungariánál

Az Audi Hungaria tavaly novemberben indította el Premium Platform Electric (PPE) elektromos...

Öt tipp, hogy az autós nyaralás ne váljon rémálommá

Itt az augusztus, és vele tetőpontjára érnek a nyaralások. Mielőtt azonban autóba...