csütörtök , 21 november 2024
Kezdőlap Jármű Hidrogéntechnológiai úttörők BMW – Toyota együttműködés
Jármű

Hidrogéntechnológiai úttörők BMW – Toyota együttműködés

105

A BMW Group és a Toyota Motor Corporation új szintre emeli együttműködését, hogy az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia opcióját is felkínálhassák ügyfeleiknek.

A BMW 2028-ban tervezi sorozatgyártásba küldeni első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modelljét (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle), amellyel újabb tisztán elektromos hajtáslánc-alternatívát kínál fel ügyfeleinek. Az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia következő, sorozatgyártásra érett generációjának kifejlesztésén a BMW Group és a Toyota Motor Corporation közösen dolgozik, innovációs erősségüket és technológiafejlesztési szaktudásukat egyaránt latba vetve. Mindkét vállalat elkötelezett a hidrogéngazdaság bővítése és e tisztán elektromos hajtáslánc-technológia következő szintjének kifejlesztése mellett.

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia töretlen lendületű fejlesztésével a BMW Group a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák kifejlesztése terén kiérdemelt iránymutató pozícióját nyomatékosítja, egyúttal azon „technológiai nyitottságát” is bizonyítja, amely mentén ügyfeleinek egy sor jövőbe mutató mobilitási megoldást kínál fel.

„Elérkezünk az autóipar történetének újabb mérföldkövéhez: az első olyan, nemzetközi prémiumautó-gyártó által, sorozatgyártásban kínált modellhez, amelynek meghajtásáról üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia gondoskodik. E modell, amelyet hidrogén hajt és együttműködésünk innovációs ereje táplál, ékes bizonyítékul szolgál majd arra, hogy a technológiai fejlődés miként szolgálja a jövő mobilitását” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „A nóvum egyúttal azon korszak hírnöke is lesz, amelyben az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológiával szerelt modellek iránt kimagasló kereslet mutatkozik” – tette hozzá.

„Büszkén köszöntjük a BMW és a Toyota közötti együttműködés új dimenzióját. Hosszútávú partnerségünk alatt már meggyőződtünk arról, hogy a BMW és a Toyota osztozik az autók iránti hasonló szenvedélyben, a karbonsemleges jövő felé vezető úton pedig hisz a technológiai nyitottságban és a többféle alternatívában” – mondta Koji Sato, a Toyota Motor Corporation igazgatótanácsának elnöke és tagja (megbízott igazgatója). „Együttműködésünket e közös értékek alapjain mélyítjük el, hogy kifejlesszük az üzemanyagcellára épülő hajtáslánc-technológia következő generációját és tovább bővítsük a hidrogén-infrastruktúrát. A BMW és megannyi iparágat képviselő partnereink oldalán új fokozatba kapcsoljuk erőfeszítéseinket, hogy elhozzuk azt a jövőt, amelyben a mobilitást hidrogénenergia táplálja” – tette hozzá.

A közösen kifejlesztett hajtáslánc-technológia számos modellben teszi vonzó opcióvá az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtást

A BMW Group és a Toyota Motor Corporation közösen fejleszti ki az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtás sorozatgyártásra érett változatát, amelynek központi elemei (a harmadik generációs üzemanyagcellák) a személyautók mellett a haszongépjárművekbe is beépíthetők lesznek. A BMW és a Toyota így számos modellsorozatban teheti elérhetővé ügyfelei számára a hidrogénalapú mobilitást, miközben az egyes modellek maradéktalanul megőrzik sajátosságaikat. Azáltal pedig, hogy a két vállalat osztozik az innovatív hajtáslánc-technológia kifejlesztésében és az egyes elemek beszerzésében, jelentős mértékben csökkentik a technológiafejlesztésbe invesztált költségeket is.

A BMW 2028-ban tervezi sorozatgyártásba küldeni első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modelljét

A BMW iX5 Hydrogen tesztflottájának sikeres nemzetközi debütálása után a BMW Group már gőzerővel dolgozik az első üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtású modell sorozatgyártásának előkészítésén, amelynek műszaki alapját a közösen kifejlesztett, következő generációs hajtáslánc-technológia adja és a tervek szerint 2028-ban ünnepli világpremierjét. A sorozatgyártásban kínált modell a BMW aktuális portfóliójába érkezik, amely azt jelenti, hogy a bajor prémiummárka egy jelenleg is elérhető modelljét egészíti ki a hidrogénalapú hajtáslánc-technológia alternatívájával. Tekintve, hogy az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtás egy újabb tisztán elektromos hajtáslánc-technológia, a BMW Group az újdonságra kifejezetten a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált tisztán elektromos meghajtás, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák és a belsőégésű erőforrások kiegészítő alternatívájaként tekint.

Az együttműködés új szintje

A BMW Group és a Toyota Motor Corporation sikeres, bizalomra épülő együttműködése már több mint egy évtizedre tekint vissza. A két vállalat e gyümölcsöző partnerség alapjain bővíti tovább együttműködését, amelynek égisze alatt felgyorsítják az üzemanyagcella-technológiára épülő, következő generációs hajtáslánc-technológiák kifejlesztését és megszilárdítják úttörő pozíciójukat e jövőbe vezető innováció területén.

Közös elköteleződés a hidrogéngazdaság bővítése mellett

A hidrogénalapú mobilitás jövőképében rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázásának a haszongépjárművekben való alkalmazás és a könnyedén hozzáférhető infrastruktúra kiépítése is része. Felismerve e technológiák kiegészítő alternatívaként kecsegtető létjogosultságát, a BMW Group és a Toyota Motor Corporation egyként támogatja a hidrogéntöltő állomások és a hálózatba kapcsolt járműtöltő állomások infrastruktúrájának fejlesztését. Mindkét vállalat a kereslet megteremtésével ösztönzi a fenntartható hidrogénellátást, szorosan együttműködve olyan vállalatokkal, amelyek alacsony károsanyag-kibocsátású hidrogéngyártó, -elosztó és -töltő létesítményeket építenek.

A BMW Group és a Toyota Motor Corporation támogatja, hogy a kormányok és a befektetők kedvező feltételeket teremtsenek a hidrogénalapú mobilitás elterjedésének korai szakaszában, ezzel is biztosítva az újdonság optimális gazdasági hozzáférhetőségét. A megfelelő infrastruktúra kiépítésének támogatása azt a célt szolgálja, hogy az üzemanyagcella-technológiára épülő tisztán elektromos meghajtás a többi hajtáslánc-technológia életképes alternatívájává érjen. A két vállalat emellett olyan regionális és helyi projekteket keres, amelyek együttműködési kezdeményezések révén tovább tudják ösztönözni a hidrogén-infrastruktúra fejlesztését.

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia előnyei

A hidrogént a globális karbonsemlegesítés jegyében ígéretes jövőbeni energiahordozóként tartják számon, amely a megújuló energiaforrások hatékony tárolóközegeként segíti a kereslet és a kínálat egyensúlyának megteremtését, miközben a megújuló energiaforrások stabilabb és megbízhatóbb energiahálózat-integrálását is lehetővé teszi. A hidrogén az elektromos mobilitás azon még hiányzó darabja, amely ott kínál alternatívát, ahol a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált tisztán elektromos meghajtás nem jelent optimális megoldást.


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

A Volvo Trucks újgenerációs biztonsági rendszereket mutat be a gyalogosok és kerékpárosok védelméért

A forgalmas közlekedési helyzetek mindennapos biztonsági kockázatot jelentenek a veszélyeztetett úthasználókra nézve....

A Telekom ügyfelei számára már minden budapesti metróvonalon elérhető az 5G szolgáltatás

A Telekom november 11-étől az összes budapesti metróvonalon elérhetővé tette az 5G...

Káosz uralkodik a rollerbiztosításoknál, pedig 3 hónapja kötelező

Több mint 100 ezer elektromos roller van forgalomban, amelyek nagy része érintett...

Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?

Még mindig státusszimbólum a céges autó, és ez nem segíti a környezetvédelmet...