szerda , 27 augusztus 2025
Kezdőlap Gazdaság Legyen stratégiánk az online marketingtevékenységünkhöz is!
Gazdaság

Legyen stratégiánk az online marketingtevékenységünkhöz is!

333
online marketingstratégia

Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a stratégia minden cég működésének az alapja. Ráadásul egy vállalaton belül minden egyes területhez kell lennie egyfajta tervnek ahhoz, hogy hatékony legyen, eredményeket tudjon elérni.

Meg kell ezekben határozni a célokat és az elérésükhöz szükséges lépéseket. Igaz ez offline területen éppúgy, mint online tevékenység esetén. Mai cikkünkben ez utóbbit, vagyis az online marketingstratégiát vesszük górcső alá.

Készülhet saját hatáskörben is, de ügynökséget is bevonhatunk, hiszen több szem többet lát, nem beszélve a szakértelemről. Például a Prioris online marketingstratégia elkészítésében is segítségünkre lehet. Nézzük most meg, hogy hogyan készül egy ilyen tervezés!

Miből áll az online marketingstratégia?

Akár magunk készítjük, akár külső szakértő támogatásával jön létre az online marketingstratégiánk, az alábbi lépések mindenképp szükségesek hozzá.

  • A tervezés a buyer personák, a célcsoport és a fogyasztói preferenciák kijelölésével kezdődjön, valamint versenytárselemzéssel.
  • Ezt kövesse a célok definiálása, majd a SWOT-analízis.
  • Ha mindezzel megvagyunk, jöhet a pozicionálás, illetve a differenciálás is.
  • Ezután ki kell választani a megfelelő marketingeszközöket, pontosabban egy úgynevezett saját marketingmixet kell készíteni.
  • Miután a fenti lépések megtörténtek, el is érkeztünk az akciótervhez. Ennél a pontnál már az erőforrásokat is meg kell jelölni.

Cikkünkben a fentiek közül az utóbbiak meghatározására helyezzük a hangsúlyt, mert ez az a terület, ahol a legtöbb probléma szokott adódni.

Erőforrások az online marketinghez

Amikor ezekről beszélünk, fixálni kell a humánerőforrás iránti igényt, illetve a várható költségeket is. Egyik feladat sem egyszerű, de tudatos tervezés nélkül nem tud megvalósulni az online marketingstratégiánk.

Először is azt kell rögzíteni, hogy mely területek élveznek prioritást, melyeket szeretnénk jobban, látványosabban kiemelni. Ha megvannak ezek a sarokpontok, akkor hozzájuk kell rendelni az embereket és a büdzsét.

A költségvetésnél részletesen tervezzünk, és reálisan értékeljük a rendelkezésre álló anyagiakat. Vegyük figyelembe, mi az, ami leghamarabb megtérül, különösen a kampányok tekintetében. Ha jónak látjuk a megtérülést alacsony költés ellenére is, akkor növelhetjük azt. Vagyis a büdzsé egyfajta keretet ad, amin belül viszonylag szabad a mozgásterünk.

Ha igazán a vállalkozásunkra szabott stratégiát szeretnénk

Érdemes olyan online marketingügynökséget megkeresnünk ezzel a feladattal, akiknek van tapasztalata a stratégiaalkotás terén. Akik nem “tucatterméket” gyártanak, hanem olyat, amire valóban a mi cégünknek szüksége van. Aminek része a fentiek mellett a tartalommarketing, a SEO, a leadgenerálás és az e-mail marketing is. Ilyen például a Prioris, érdemes velük felvenni a kapcsolatot!


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

A chatbot mint stratégiai eszköz: hogyan formálja át az AI a szállodaipar működését?

A globális szállodaipar az elmúlt években dinamikus digitalizációs fejlődésen ment keresztül. A...

Hatékony céges költöztetés: mit érdemes tudni?

A vállalatok gyakran találkoznak az irodaköltöztetés kihívásaival, legyen szó bővülésről vagy helyváltoztatásról....

Hogyan könnyíti meg egy modern ERP rendszer a webáruházak életét?

A digitális korban a webáruházak működtetése számos kihívással jár, és ezek kezelése...

A megújuló városrészek jól állnak Budapestnek: Tízéves a Property Market

Tízéves fennállását ünnepelte idén májusban az ország egyik vezető ingatlanfejlesztő vállalata, a...