A magyar autósok közel fele kötődött már annyira járművéhez, hogy becenevet is adott neki – derül ki az OMODA autók gyártója, a Chery Group felméréséből. A sofőrök mintegy harmada mossa le havonta legalább egyszer autóját, és hasonló azok aránya is, akik ilyen rendszerességgel takarítják azt belülről.
Túlzás lenne azt állítani, hogy a magyar autósok elkényeztetik járműveiket, annak ellenére, hogy meglehetősen sokan vannak köztük, akik érzelmileg is kötődnek hozzájuk. A Chery Group megbízásából készült felmérés alapján ugyanis a hazai sofőrök közel fele nevezte el már autóját. A válaszadók 26 százaléka minden egyes járművével így tesz, további 20 százalék pedig egy-egy autóhoz kötődött annyira érzelmileg, hogy becenevet is adjon neki. Érdekesség, hogy a legnagyobb arányban a 30-39 éves korosztályba tartozók adnak nevet járműveiknek, 39 százalékuk jelezte azt, hogy eddig minden autójának volt beceneve.
A jármű és a sofőr közötti érzelmi kötődést mutatja az is, hogy mennyire törekszik a tulajdonos arra, hogy saját egyéniségének megfelelően alakítsa át az autó megjelenését. Nos, a relatív többség ezzel egyáltalán nem foglalkozik, a válaszadók 48 százaléka semmit nem tesz azért, hogy „testre szabja” járművét. A második legnagyobb tábort azok képezik, akik egy-két személyes tárggyal, díszítéssel vagy matricával dobják fel a gépkocsi megjelenését, a megkérdezettek közel harmada válaszolta ezt.
A válaszadók majdnem ötöde az utastérben és/vagy az autó külsején is csináltatott néhány kisebb változtatást. Öt százalék azok aránya, akik komolyan törekednek arra, hogy az autójuk is tükrözze a személyiségüket, ők az utastérben és/vagy a külső megjelenésen is rajta hagyták a „kézjegyüket”. A női válaszadókra inkább jellemző, hogy valamilyen módon díszítik az autót, mint a férfiakra. A hölgyek harmada egy-két személyes tárggyal, díszítéssel dobja fel a dizájnt, 20 százalékuk pedig mind az autója belterében, mind a külsején hajtott végre módosításokat.
Csak az autósok harmada mossa havonta járművét
A névadáson, valamint az egyéniséget tükröző díszítéseken kívül az is sokat elárul arról, hogyan viszonyul egy sofőr az autójához, hogy mennyire tartja tisztán azt. Nos, ebben a vonatkozásban még van hova fejlődniük a hazai autósoknak, hiszen mindössze egyharmaduk mossa le otthon vagy autómosóban legalább havonta egyszer a gépkocsiját. A járműtulajdonosok kicsit több mint negyede csak akkor mossa le az autóját, ha számára fontos helyre, vagy emberekhez utazik vele, 22 százaléka pedig csak abban az esetben, ha már nagyon koszos. A válaszadók ötöde évente pár alkalommal mossa le autóját.
A járművek belső tisztaságáról való gondoskodás esetében valamivel kedvezőbb a helyzet, hiszen a megkérdezettek 35 százaléka havonta legalább egyszer kitakarítja autóját. A Chery Group megbízásából készült kutatás során a válaszadók 30 százaléka jelezte, hogy évente pár alkalommal cselekszik így, míg egyötödük csak akkor, ha számára fontos helyre, vagy személyhez látogat el. Azok aránya, akik csak akkor veszik rá magukat az autó belsejének kitakarítására, amikor már nagyon koszos, 14 százalékot tesznek ki.
Érkezik az OMODA 5 EV
A Chery Group már Magyarországon is kapható OMODA 5-ös modellje minden olyan adottsággal rendelkezik, amivel kivívhatja a hazai autósok elismerését és szeretetét, amit akár egy becenévvel, vagy személyes tárgyakkal is kimutathatnak majd. Az autóról elmondható, hogy esetében az alap az extra, hiszen már az alapfelszereltségű, vagyis a Comfort modellnél is számos extra lehetőség érhető el. Az alapváltozatban elérhető többek között a 18” könnyűfém felni, a 12,3” dupla LCD kijelző, a 50W teljesítményű vezeték nélküli mobiltöltő, tolatókamera, a fűtéssel és szellőztető rendszerrel ellátott sport első ülések, valamint az Apple CarPlay és Android Auto fedélzeti rendszerek. Ezen kívül intelligens hangvezérlés, kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás is az alap felszereltség részét képezi.
Az autót jelenleg négy budapesti márkakereskedés mellett Békéscsabán, Kecskeméten, Pécsett és Szegeden is egy-egy szalonban megtekinthetik, kipróbálhatják és megvehetik a hazai fogyasztók.
A hazai autósok hamarosan megismerkedhetnek az OMODA 5 EV elektromos autóval is, a Genius Automotive Europe Kft. ugyanis úgy döntött, hogy a magyar piacra is bevezeti a többek között az Egyesült Királyságban és Spanyolországban is komoly sikereket elérő járművet.
Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön.
Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!