vasárnap , 8 szeptember 2024
Kezdőlap Jármű A Volvo Trucks már fejleszti a hidrogénüzemű kamionját
Jármű

A Volvo Trucks már fejleszti a hidrogénüzemű kamionját

185
Volvo hidrogénüzemű kamion

A Volvo Trucks már dolgozik a hidrogénnel hajtott belsőégésű motorral ellátott teherautójának kifejlesztésén. A közúti tesztek 2026-ban kezdődhetnek, a piacra dobást pedig az évtized végre tervezi a svéd gyártó. A zöld hidrogénnel hajtott kamionok nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a Volvo, és ezzel ügyfelei is elérjék karbonsemlegesítési céljaikat.

A fosszilis üzemanyagok helyett zöld hidrogénnel üzemeltetett teherautók fontos eszközei a közúti áruszállítás fenntarthatóbbá tételének. A hidrogénüzemű járművek leginkább a hosszútávú fuvarfeladatokra lesznek javallottak, illetve azokban a régiókban, ahol a töltési infrastruktúra kevésbé kiépített, vagy kevés idő áll rendelkezésre az akkumulátorok töltéséhez.

A Volvo Trucks már 2026-ban megkezdheti a hidrogénnel hajtott belsőégésű motorok tesztelését tehergépjárműveiben, míg az ügyfelek számára ez a megoldás az évtized végére válik elérhetővé. A fejlesztői laborokban azonban már most is zajlanak a tesztelések. A hidrogénüzemű belsőégésű teherautók a Volvo alternatív hajtáslánc-kínálatát, az akkumulátoros elektromos, az üzemanyagcellás és a megújuló üzemanyagokkal (pl. biogáz és HVO) működő megoldásokat egészítik majd ki.

Azokban a Volvo kamionokban, ahol megmarad a belsőégésű motor, de azt hidrogénnel hajtják meg, a dízel járműveinkben már megszokott teljesítményre és megbízhatóságra számíthatnak ügyfeleink, azzal a további előnnyel, hogy a hidrogénüzem potenciálisan nettó zéró CO2-kibocsátással jár forrástól a kerékig. Ezen járművek remek kiegészítései lesznek az akkumulátoros-elektromos modelleinknek, amelyeket már több éve értékesítünk a piacokon” – mondja Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks termékmenedzsment- és minőségügyi vezetője.

A Volvo Trucks zöld hidrogénnel üzemeltetett belsőégésű motorjait megújuló hidrogénezett növényi olajjal (HVO) használva potenciálisan nettó zéró CO2-kibocsátás érhető el, és ezen járművek “Zéró Károsanyag-Kibocsátású” (ZEV) járműveknek számítanak az Európai Unió új szén-dioxid-kibocsátási sztenderdjei szerint.

“Világosan látszik, hogy a nehézáru-szállítás karbonsemlegesítéséhez számos különböző technikai megoldásra van szükség. Globális teherautó-gyártóként az a feladatunk, hogy ügyfeleinknek a karbonsemlegesítési megoldások széles választékát tudjuk felkínálni, amelyből aztán a fuvarfeladat jellege, az elérhető infrastruktúra és a zöld energia árainak fényében ők maguk választják ki a számunkra legmegfelelőbbet” – teszi hozzá Jan Hjelmgren.

A Volvo Trucks hidrogénüzemű belsőégésű motorja magasnyomású direkt befecskendezővel lesz ellátva. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a kis mennyiségű befecskendező üzemanyagot magas nyomással juttassák a rendszerbe, hogy a kompressziós begyújtás még azelőtt megtörténjen, hogy a hidrogén bekerül a rendszerbe. Ennek a technológiának az az előnye, hogy alacsonyabb üzemanyagfogyasztás mellett magasabb az energiahatékonyság, és így nagyobb a motorerő.

A Volvo Csoport Westport Fuels Systems-szel aláírt megállapodása szerint a két cég vegyesvállalatot fog létrehozni a magasnyomású direkt befecskendezési technológia alkalmazására. A vegyesvállalat 2024. második felében kezdheti meg működését a hivatalos dokumentumok aláírását követően.

Tények

  • A hidrogénüzemű Volvo tehergépjárművek a dízel társaikhoz hasonló hatótávolsággal rendelkeznek majd, a fuvarfeladat jellegétől függően.
  • A hidrogén elégetéséből származó alacsony CO2-kibocsátásnak köszönhetően ezen járművek az új EU-s szén-dioxid-kibocsátási sztenderdek szerint “Zéró Károsanyag-Kibocsátású” (ZEV) járműveknek számítanak.
  • A hidrogénüzemű belsőégésű motorok kis mennyiségben nitrogen-oxidokat és egyéb részecskéket is kibocsátanak.
  • A hidrogén az üzemanyagcellás tehergépjárművek üzemeltetésére is használható, ahol az elektromos áramot a teherautón található egységek állítják elő. Az üzemanyagcellás elektromos teherautók a vízgőzön kívül más anyagot nem bocsátanak ki magukból.

Forrás: Volvo Trucks Hungary


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Gumiabroncsokat adományoz a Hankook

Tizenharmadik alkalommal indítja el Abroncsadományozási Programját a Hankook. A program keretében a...

A Volvo 300 elektromos teherautóra kapott megrendelést a DSV-től

A Volvo Trucks és a DSV globális logisztikai vállalat 300 elektromos nehézkategóriás...

Önjáró robotok az Audi Hungariánál

Az Audi Hungaria tavaly novemberben indította el Premium Platform Electric (PPE) elektromos...

Öt tipp, hogy az autós nyaralás ne váljon rémálommá

Itt az augusztus, és vele tetőpontjára érnek a nyaralások. Mielőtt azonban autóba...