Kezdőlap Tech Miért fontos a belső kommunikációs zaj csökkentése? Miként valósítható meg?
Tech

Miért fontos a belső kommunikációs zaj csökkentése? Miként valósítható meg?

444
belső kommunikációs zaj

Minden cégvezető azt szeretné, hogy a vállalat üzenete minél pontosabban jusson el a dolgozókhoz, ez viszont akkor valósulhat meg, ha sikerül lecsökkentenünk a kommunikációs zajt. De vajon melyek ezek, és hogyan tehetünk ellenük?

Milyen módon segíthetnek a CHEQ vállalati szoftver megoldásai? Alábbi írásunkban ezt a témakört érintjük.

Különféle kommunikációs zajok

A zaj lehet külső és belső tényező egyaránt, ami azonban közös bennük, hogy akadályozzák az üzenetek célba jutását, illetve a feldolgozásukat is. Ha például fúrnak egy irodában, az fizikai, de felmerülhetnek fiziológiai zajok is, ilyenek lehetnek a figyelemcsökkentő tényezők, például a fáradtság vagy testi fájdalom, amelyek nehezítik a koncentrálást.

Megkülönböztetünk még pszichológiai, kulturális, szemantikus, technikai és szervezeti zajokat. Ez utóbbinál a munkahely nehezíti meg a kommunikációt, akár a szervezeti felépítése okán, akár a komplex rendelkezések miatt. Szemantikus esetében a problémát az okozza, hogy rosszul választjuk meg a szavainkat, vagy a másik fél számára nem érthető szakszavakat alkalmazunk.

Tippek a zajcsökkentésre

Első tanácsunk az, hogy bármennyire is nehéz, azon kell munkálkodni, hogy legyőzzük a kulturális akadályokat. Ezt bár 100%-ban nem lehet garantálni, mégis sokat tehetünk a javulás érdekében. Kerüljük a vallási, politikai megjegyzéseket, illetve a faji, nemzetiségi hozzászólásokat is. Tegyük lehetővé, hogy az összes dolgozó a saját nyelvén, vagyis az általa választott nyelven kapja meg az információkat. A CHEQ vállalati szoftver ebben is segítségünkre lehet.

Általános, mindenki által ismert szavakat, kifejezéseket használjunk! Legyen egyértelmű mindenki számára, hogy kihez forduljon segítségért. Ez szintén rengeteget számít, hiszen ha egyből célirányosan megy ki az információ/kérdés, hamarabb jön válasz is. Nem megy el feleslegesen sok idő, nem akad meg a munkafolyamat.

Nélkülözhetetlen a megfelelő technikai háttér megteremtése is, ide tartozik minden olyan eszköz, amely segíti a vállalati belső kommunikációt, és nem csupán a laptopokra, okostelefonokra gondolunk, hanem az olyan szoftverre, mint a CHEQ, amellyel például lebonyolítható egy továbbképzés, megoldható a kétirányú, mérhető információáramlás, amellyel munkavállalói dokumentumok is kiküldhetők biztonságosan.

Hogyan javítsunk a belső kommunikáción?

Hosszabb szövegek helyett inkább rövid bekezdéseket, tömörebb megfogalmazást használjunk! A lényeges információk néhány mondatban is átadhatók, így a dolgozók pár perc alatt el tudják olvasni, és elkerülhető, hogy huzamosabb időre kizökkenjenek a munkafolyamatból.

A megszokott üzenetek helyett dönthetünk a multimédiás tartalmak mellett: hanganyaggal, infografikákkal, képekkel segíthetjük az információ feldolgozását. Láthatjuk, hogy bőven tehetünk a kommunikációs zajok csökkentése, valamint a hatékonyság növelése érdekében.


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

A HONOR 6 éves Android-támogatást vállal a napokban megjelent HONOR 400 szériához

A Google I/O 2025-ös fejlesztői konferenciája után ma a HONOR globális technológiai...

HONOR 400 és 400 Pro – AI, ami nem csak dísznek van

Az utóbbi időben annyi új mobil érkezett, hogy lassan külön naptárat vezetünk...

Kipróbáltuk: iRobot Roomba Combo 405 Plus – a szerkesztőség új kedvence?

Amikor a szerkesztőségbe megérkezett az iRobot Roomba Combo 405 Plus, azonnal felcsillant...

A Honor 400 széria bemutatta az AI-alapú képmozgató funkcióját

2025. május 22-én érkezik a HONOR 400 széria, amelyben bemutatkozik a mobilos...