kedd , 22 október 2024
Kezdőlap Család Amikor a bank fizet az ügyfélnek
Család

Amikor a bank fizet az ügyfélnek

114
bank fizet
kép: freepik

Bevezetése óta félmillió buszjegyet vásároltak a K&H+ mobilbanki szolgáltatásban az ügyfelek. Immár meghaladta a 200 ezret azoknak a K&H-s felhasználóknak a száma, akik messze többre használják mobilbankjukat, mint hagyományos banki tranzakciókra: a vásárlás mellett mobiltelefont töltenek fel, csekket fizetnek ki vele, vagy éppen visszaszereznek egy kis pénzt a költéseik után. 2023 novemberi bevezetése óta már 60 ezren aktiválták a K&H visszapénz funkciót, 28 ezren váltak jogosulttá és összesen 45 millió forintot írt jóvá számlájukon a bank.

A banki mobilapplikációk világszerte egyre inkább abba az irányba fejlődnek, hogy messze több megoldást kínáljanak felhasználóik számára, mint amit hagyományos banki szolgáltatáson értünk. A K&H mobilbankjába egyebek között beköltözött a biztosító is. Az egyre szaporodó funkciók között a felhasználók könnyebb eligazodását és ügyintézését segíti Kate, a digitális pénzügyi asszisztens is, akivel immár beszéddel is lehet kommunikálni, egyebek között forintátutalást kezdeményezni.

A mobilbankok másik fejlődési iránya, hogy olyan, hagyományosan nem pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak, ami első pillantásra talán meglepő, másodikra azonban igen kényelmes. A K&H mobilbankjában a K&H+ funkciókra immár több mint 200 ezren regisztráltak, ami a digitálisan aktív ügyfelek több mint harmada.

A K&H+ funkció keretében lehet mobiltelefonszámlát feltölteni és csekket befizetni, de ezek a szolgáltatások még közel állnak a hagyományos banki tevékenységhez. Ami talán kicsit meglepő, de mindenképpen a jövő fejlődési irányát jelzi, hogy a K&H+-ban helyi és helyközi tömegközlekedési járatokra is lehet menetjegyet venni. Ezekből a 2020 őszi bevezetés óta eltelt időszakban félmillió kelt el. A tömegközlekedési mobiljegyek terén a legnépszerűbb városok Budapest, Debrecen és Miskolc. A bankszakma ezt, a tradicionális banki tevékenységtől eltérő szolgáltatásfajtát „beyond banking”-ként emlegeti, és várhatóan a mobilbankokba egyre több ilyen funkció épül majd be.

A vásárlással pedig még jól is lehet járni. Aki ugyanis aktiválja a K&H visszapénz funkciót, az a különféle ajánlatok alapján költéseinek egy részét visszakapja a banktól. A K&H visszapénz 2023 novemberi bevezetése óta regisztrált 127 ezer K&H-ügyfél közül immár 60 ezren aktiválták a pénzvisszatérítési funkciót, és közel felük már jogosulttá is vált visszatérítésre. A bevezetés óta a K&H összesen mintegy 45 millió forintot írt jóvá ügyfelei számláján vásárlásaik után.


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

A láthatatlan fonal – szívmelengető mese a szeretetről és az elválásról

Patrice Karst A láthatatlan fonal című meséje egy olyan történet, amely megérinti...

Meleg plédet vagy ágytakarót keresel, de nem tudod, mi alapján dönts?

Amikor egy puha, meleg plédet magunkra terítünk, egyfajta biztonságban érezzük magunkat. Nemcsak...

Anya, kérek még! – Hozzátáplálás egyszerűen

Ambrus Éva könyve, az Anya, kérek még! egy igazi kincsbánya minden olyan...

Apakulcs – Hogyan kapcsolódjunk a gyermekünkhöz?

Egy apa és fia különleges kapcsolata Süveges Gergő, a hazai irodalom egyik...