szerda , 15 október 2025
Kezdőlap Jármű A belgiumi Gentben is megkezdődött az elektromos Volvo teherautók gyártása
Jármű

A belgiumi Gentben is megkezdődött az elektromos Volvo teherautók gyártása

624
Volvo Trucks

A Volvo Trucks még magasabb fokozatba kapcsolt az elektromos tehergépjárművek gyártásában, és a belgiumi Gentben lévő gyárában is megkezdte az akkumulátoros elektromos nehézgépjárművek sorozatgyártását. Ezzel immár négy helyen – három európai és egy amerikai gyárban – gördülhetnek le tisztán elektromos Volvo teherautók a gyártósorokról.

“Igazán boldoggá tesz, hogy már a legnagyobb, genti üzemünkben is megkezdtük az elektromos eszközeink sorozatgyártását. Ez egy újabb fontos mérföldkő a cégünk életben, hiszen így még több ügyfelünk tud az elektromobilitás útjára lépni a Volvo Trucks-szal” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

A genti Volvo-gyárban három elektromos típust szerelnek készre: az elektromos Volvo FH-t, FM-et és FMX-et. Ezek a járművek akár 44 tonna szerelvényössztömegig érhetőek el és a legkülönfélébb szállítási feladatokra nyújtanak környezetbarát alternatívát.

“A Volvo járműveit a kiváló minőség, biztonság, megjelenés és sofőrkényelem miatt kedvelik oly sokan. Büszkeséggel tölt el, hogy ügyfeleink mindezt már nulla lokális CO2-kibocsátással is kombinálhatják elektromos eszközeink választásával” – fűzi hozzá Roger Alm.

A Volvo Trucks legnagyobb kapacitásával rendelkező gyára a genti üzem, ahol évi akár 45 000 teherautó is készülhet. A Volvo elektromos modelljei ugyanazon a gyártósoron készülnek, mint a göteborgi cég dízel- és gázüzemű modelljei, olyan gyártóberendezésekkel és -beállításokkal, amelyek nagyfokú rugalmasságot biztosítanak a gyár számára a különböző járművariációk és ügyféligények kezelésében. Az akkumulátor-pakkok a genti gyár közvetlen szomszédságában elhelyezkedő, nemrégiben megnyílt akkumulátor-összeszerelő üzemből származnak.

Volvo Trucks

Elektromos járművek sorozatgyártásban már 2019 óta

A genti üzem a negyedik a Volvo Trucks gyárainak sorában, ahol elektromos eszközök készülnek. A legelső a franciaországi Blainville-ben található üzem volt, ahol 2019-ben elkezdték gyártani a Volvo hulladékkezelésre és városi áruterítésre szánt tisztán elektromos modelljeit. Egy évvel később az egyesült államokbeli New River Valley-ben található gyártóüzemben megkezdődött az amerikai piacra szánt, regionális áruszállítási feladatokra kínált termék, a Volvo VNR tisztán elektromos változatának sorozatgyártása. A következő mérföldkövet az jelentette, amikor egy évvel később a Volvo Trucks, a globális tehergépjármű-gyártók közül a világon elsőként megkezdte a nehézkategóriás elektromos tehergépjárművek sorozatgyártását is, a svédországi Göteborgban található Tuve gyárban.

A Volvo Trucks világszerte eddig mindösszesen körülbelül 6000 darab elektromos eszköz leszállítására írt alá megrendelést, vagy szándéknyilatkozatot.

“Alig néhány évvel ezelőtt még sokan úgy vélték, hogy képtelenség villamosítani a nehézáruszállítást. De mi úgy határoztunk, hogy a zéró emisszió eléréséhez az utunk az elektromobilitás segítségével visz el. Ma pedig már a piac legszélesebb elektromos termékpalettáját kínáljuk, sorozatgyártásban, a világ minden pontján” – mondja Roger Alm.

“Mindazonáltal azt látjuk, hogy a nagy elektromos átálláshoz szükség van a kormányzatok támogatására. Most kell cselekedniük, és az új technológiába befektetők számára ösztönzőprogramokat kell kínálniuk, a villamosenergia-hálózat kapacitását nagymértékben növelniük kell és CO2-adókedvezmények bevezetésével kell elősegíteniük azt, hogy a fenntartható közúti árufuvarozás versenyképes legyen” – zárja mondandóját a Volvo Trucks elnöke.

 Képek forrása: Volvo Trucks Hungary

Hirdetés

Booking.com
 

Friss

Hirdetés

Kapcsolódó cikkek

Az elektromos járművek töltőberendezéseinek fejlesztése és jövője

Az elektromos autók gyors elterjedése új kihívások elé állítja az infrastruktúrát, különösen,...

Trendek, számok, sztorik: Így formálja át a jövőt az európai autópiac

Hibrid forradalom, elektromos áttörés és kínai kihívás – 2025 első öt hónapjának...

Szendvicspanel garázs vagy hagyományos építés? – A modern tárolás jövője

A garázsépítésnél sokakban felmerül a kérdés: megéri-e a klasszikus tégla- vagy betonépítkezés,...

Elektromos kerékpárokkal a fenntartható jövőért – milyen akkumulátort érdemes választani?

Az elektromos kerékpárok népszerűsége töretlen. Egyre többen teszik le a voksukat az...