vasárnap , 8 szeptember 2024
Kezdőlap Család Amikor a bank fizet az ügyfélnek
Család

Amikor a bank fizet az ügyfélnek

88
bank fizet
kép: freepik

Bevezetése óta félmillió buszjegyet vásároltak a K&H+ mobilbanki szolgáltatásban az ügyfelek. Immár meghaladta a 200 ezret azoknak a K&H-s felhasználóknak a száma, akik messze többre használják mobilbankjukat, mint hagyományos banki tranzakciókra: a vásárlás mellett mobiltelefont töltenek fel, csekket fizetnek ki vele, vagy éppen visszaszereznek egy kis pénzt a költéseik után. 2023 novemberi bevezetése óta már 60 ezren aktiválták a K&H visszapénz funkciót, 28 ezren váltak jogosulttá és összesen 45 millió forintot írt jóvá számlájukon a bank.

A banki mobilapplikációk világszerte egyre inkább abba az irányba fejlődnek, hogy messze több megoldást kínáljanak felhasználóik számára, mint amit hagyományos banki szolgáltatáson értünk. A K&H mobilbankjába egyebek között beköltözött a biztosító is. Az egyre szaporodó funkciók között a felhasználók könnyebb eligazodását és ügyintézését segíti Kate, a digitális pénzügyi asszisztens is, akivel immár beszéddel is lehet kommunikálni, egyebek között forintátutalást kezdeményezni.

A mobilbankok másik fejlődési iránya, hogy olyan, hagyományosan nem pénzügyi szolgáltatásokat is nyújtanak, ami első pillantásra talán meglepő, másodikra azonban igen kényelmes. A K&H mobilbankjában a K&H+ funkciókra immár több mint 200 ezren regisztráltak, ami a digitálisan aktív ügyfelek több mint harmada.

A K&H+ funkció keretében lehet mobiltelefonszámlát feltölteni és csekket befizetni, de ezek a szolgáltatások még közel állnak a hagyományos banki tevékenységhez. Ami talán kicsit meglepő, de mindenképpen a jövő fejlődési irányát jelzi, hogy a K&H+-ban helyi és helyközi tömegközlekedési járatokra is lehet menetjegyet venni. Ezekből a 2020 őszi bevezetés óta eltelt időszakban félmillió kelt el. A tömegközlekedési mobiljegyek terén a legnépszerűbb városok Budapest, Debrecen és Miskolc. A bankszakma ezt, a tradicionális banki tevékenységtől eltérő szolgáltatásfajtát „beyond banking”-ként emlegeti, és várhatóan a mobilbankokba egyre több ilyen funkció épül majd be.

A vásárlással pedig még jól is lehet járni. Aki ugyanis aktiválja a K&H visszapénz funkciót, az a különféle ajánlatok alapján költéseinek egy részét visszakapja a banktól. A K&H visszapénz 2023 novemberi bevezetése óta regisztrált 127 ezer K&H-ügyfél közül immár 60 ezren aktiválták a pénzvisszatérítési funkciót, és közel felük már jogosulttá is vált visszatérítésre. A bevezetés óta a K&H összesen mintegy 45 millió forintot írt jóvá ügyfelei számláján vásárlásaik után.


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Atomi szokások: A könyv, ami megváltoztathatja az életed

James Clear világszerte ismert szokásszakértő, akinek könyve, az Atomi szokások – Apró...

Kinizsi Pál – Egy hős gyermekszemmel

Tatay Sándor neves magyar író, akinek könyvei generációk olvasóit szórakoztatják és tanítják....

Hátrányos helyzetű gyerekek iskolakezdését támogatja a Hankook

Az Útkeresés Segítő Szolgálat idén is megrendezte nyárzáró Játékfesztiválját Dunaújvárosban. Az eseményen...

Bosnyák Viktória: A sirály a király? – Egy klasszikus mese, ami nem öregszik

Bosnyák Viktória népszerű gyermekkönyvíró, akinek művei generációk olvasóit szórakoztatják és tanítják. Legismertebb...