Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a stratégia minden cég működésének az alapja. Ráadásul egy vállalaton belül minden egyes területhez kell lennie egyfajta tervnek ahhoz, hogy hatékony legyen, eredményeket tudjon elérni.
Meg kell ezekben határozni a célokat és az elérésükhöz szükséges lépéseket. Igaz ez offline területen éppúgy, mint online tevékenység esetén. Mai cikkünkben ez utóbbit, vagyis az online marketingstratégiát vesszük górcső alá.
Készülhet saját hatáskörben is, de ügynökséget is bevonhatunk, hiszen több szem többet lát, nem beszélve a szakértelemről. Például a Prioris online marketingstratégia elkészítésében is segítségünkre lehet. Nézzük most meg, hogy hogyan készül egy ilyen tervezés!
Miből áll az online marketingstratégia?
Akár magunk készítjük, akár külső szakértő támogatásával jön létre az online marketingstratégiánk, az alábbi lépések mindenképp szükségesek hozzá.
- A tervezés a buyer personák, a célcsoport és a fogyasztói preferenciák kijelölésével kezdődjön, valamint versenytárselemzéssel.
- Ezt kövesse a célok definiálása, majd a SWOT-analízis.
- Ha mindezzel megvagyunk, jöhet a pozicionálás, illetve a differenciálás is.
- Ezután ki kell választani a megfelelő marketingeszközöket, pontosabban egy úgynevezett saját marketingmixet kell készíteni.
- Miután a fenti lépések megtörténtek, el is érkeztünk az akciótervhez. Ennél a pontnál már az erőforrásokat is meg kell jelölni.
Cikkünkben a fentiek közül az utóbbiak meghatározására helyezzük a hangsúlyt, mert ez az a terület, ahol a legtöbb probléma szokott adódni.
Erőforrások az online marketinghez
Amikor ezekről beszélünk, fixálni kell a humánerőforrás iránti igényt, illetve a várható költségeket is. Egyik feladat sem egyszerű, de tudatos tervezés nélkül nem tud megvalósulni az online marketingstratégiánk.
Először is azt kell rögzíteni, hogy mely területek élveznek prioritást, melyeket szeretnénk jobban, látványosabban kiemelni. Ha megvannak ezek a sarokpontok, akkor hozzájuk kell rendelni az embereket és a büdzsét.
A költségvetésnél részletesen tervezzünk, és reálisan értékeljük a rendelkezésre álló anyagiakat. Vegyük figyelembe, mi az, ami leghamarabb megtérül, különösen a kampányok tekintetében. Ha jónak látjuk a megtérülést alacsony költés ellenére is, akkor növelhetjük azt. Vagyis a büdzsé egyfajta keretet ad, amin belül viszonylag szabad a mozgásterünk.
Ha igazán a vállalkozásunkra szabott stratégiát szeretnénk
Érdemes olyan online marketingügynökséget megkeresnünk ezzel a feladattal, akiknek van tapasztalata a stratégiaalkotás terén. Akik nem “tucatterméket” gyártanak, hanem olyat, amire valóban a mi cégünknek szüksége van. Aminek része a fentiek mellett a tartalommarketing, a SEO, a leadgenerálás és az e-mail marketing is. Ilyen például a Prioris, érdemes velük felvenni a kapcsolatot!
Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!