csütörtök , 5 december 2024
Kezdőlap Gazdaság Egy magyar sajtmárka hihetetlen világsikerei
Gazdaság

Egy magyar sajtmárka hihetetlen világsikerei

218
hajdú sajt nemzetközi kampány

A végéhez ért minden idők talán legnagyobb magyar élelmiszermárka-kampánya a Közel-Keleten, mely a korábbiaknál is látványosabb nemzetközi megjelenést biztosít a Hajdú sajtok számára.

Dubajban, Bejrútban, Katarban, és számos más távoli vidéken találunk minőségi magyar sajtoktól roskadozó polcokat világszerte. Ez nem a véletlen műve, ugyanis a több mint 60 országban, Svédországtól Új-Zélandig több mint 40 ezer tonna mennyiségben értékesít belőlük a többek között a Hajdú sajtmárkát is gyártó Kőröstej. Kínálatukban a legnépszerűbbek az idehaza is jól ismert grillsajtok, a krémfehér sajtok, az arab világban kedvelt kashkaval, valamint az ömlesztett- és krémsajtok mindenféle formában.

Ezeket a sikereket tovább fokozta, hogy minden idők egyik legnagyobb magyar élelmiszermárkát népszerűsítő, de külföldön folytatott marketingkampányát bonyolították le 2022 szeptemberétől egészen 2024 tavaszáig a Brexit felhívás keretében kapott vissza nem térítendő támogatás segítségével, mintegy 860 millió forint értékben. Ennek során hat arab országban – Libanonban, Jordániában, Szaúd-Arábiában, az Emirátusokban, Katarban és Ománban – népszerűsítették a Hajdú sajtmárkát. A közel-keleti terjeszkedés keretében megvalósítandó marketing tevékenységek mellett a pályázat keretében 3,5 millió forintot fordítottak a vonatkozó informatikai fejlesztésekre.

Az idehaza szokatlan nagyságrendű és komplexitású kampányt a Kőröstej a nemzetközileg is ismert M&C SAATCHI MENA ügynökség bejrúti leányvállalatának közreműködésével folytatta le. Ilyen szintű marketingaktivitás valóban szinte példátlan a magyar élelmiszermárkák történetében, hiszen – egyszerre hat országban hajtottak végre új terméklistázásokat, több száz üzletben helyeztek el kínálópolcokat és egyéb eladásösztönző eszközöket, kóstoltatásokat folytattak, televíziós reklámokat sugároztak, promóciókat folytattak a helyi kereskedelmi láncokkal együttműködésben, ezek mellett a kültéri média felületeken is rendkívül látványos megjelenéseket produkáltak.

A felsorolt marketingelemek mellett a közel-keleti Hajdú sajt márkakampány során óriási szerepet kaptak az online és közösségi média aktivitások is: az újonnan létrehozott „Hajdú Arabia” Facebook-, Instagram- és Tiktok oldalak összességében 100 milliós nagyságrendben produkáltak eléréseket a folyamatos aktivitásoknak köszönhetően. Ehhez hozzájárult az a több tucat, Libanontól az Egyesült Arab Emirátusokig ismert influenszer is, akik saját felületeiken népszerűsítették a Hajdú sajtokat.

A kampány eredményeként a Hajdú sajttermékeket kínáló árushelyek száma mintegy másfélszeresére emelkedett és a 6 célországban immár meghaladja a 15 ezret, miközben az elérhető termékválaszték a korábbi két és félszeresére nőtt.

Az egész magyar élelmiszeripar számára hatalmas versenyelőnyt jelenthet, hogy a Hajdú sajtok a világ legnagyobb sajtgyártóinak termékeivel szemben is állják a versenyt ezeken az óriási kihívásokat rejtő, távoli piacokon, és jó hírét viszik a magyar élelmiszereknek.

Forrás: MTI OTS


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Nem maradt már sok idő az akár 280 ezer forintos adójóváírás megszerzésére

Az év végéig még van lehetősége gyűjtögetni az öngondoskodóknak, hogy az idei...

Rekordköltés várható Black Friday alatt: akár 160 milliárd forintot is elérheti a vásárlások összege országosan

A Black Friday Magyarországon is az egyik legkiemeltebb vásárlási alkalmak egyike, de...

Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet

Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy...

Eladóknak kedvez az ingatlanpiac

A folyamatosan erősödő kereslet miatt az eladók kerültek helyzetbe az ingatlanpiacon, akik...