Egy asztalos vállalkozásnak számtalan nehézséggel kell szembenéznie a jelenlegi gazdasági körülmények között: az alapanyagok ára lassan az égbe szökik, a rezsiköltségek emelkednek, az infláció miatt a dolgozók bérét is növelni kell, és persze jó lenne minél több új megrendelőt szerezni, hogy a cég továbbra is nyereségesen működhessen…
A fenti problémák sok cégtulajdonosnak feladják a leckét, a megoldásuk pedig (ha van) meglehetősen összetett, ezért érdemes olyan módszereket keresni, melyek egyszerűen kivitelezhetőek, mégis sok mindenben segítséget jelentenek. Mint például a MiniCRM magyar fejlesztésű szoftvere, ami nagyban megkönnyíti a cég munkafolyamatainak irányítását. Lássuk is, hogy hogyan!
Átlátható munkafolyamatok
Egy elégedett ügyfél még több elégedett ügyfelet eredményez – ez egy olyan igazság, amit minden cégvezetőnek észben kell tartania. Ha ugyanis a megrendelőiteknek pozitív tapasztalataik vannak rólatok, akkor szívesen ajánlanak majd tovább az olyan ismerőseiknek, akik esetleg épp egy új szekrénysort akarnak csináltatni.
Ám ehhez az kell, hogy ne csak az elvégzett munka minősége legyen profi, hanem a munkafolyamatok menedzselése is! A CRM rendszerben minden kolléga láthatja a saját felületén, hogy milyen teendői vannak, de akár egymásét is meg tudjátok nézni. Így ha mondjuk egy megrendelő érdeklődik, hogy hogy áll az általa rendelt bútor, akkor nem kell telefonálgatni vagy körlevelezni, hanem a rendszerben egy kattintással ellenőrizheted a munka státuszát.
“– Igen kedves Kovács úr, az étkezőasztal már a lakkozás folyamatánál tart, várhatóan még a héten ki tudjuk szállítani Önnek az elkészült terméket. Természetesen, az érdi lakcímére visszük, ahogy azt korábban már jelezte.”
Ügyféladatok ellenőrzése és kezelése
Az értékesítéssel foglalkozó kollégák munkáját nagyban megkönnyíti, ha egy központi rendszerbe fel tudnak vinni minden adatot. Minden ügyfélnek létrehozhatnak egy saját adatlapot, ahol nemcsak az alapvető információk szerepelhetnek, hanem minden előzmény gyakorlatilag az első kapcsolatfelvételtől kezdve.
Így biztosan nem fordul elő olyan, hogy valaki elfelejt visszahívni egy érdeklődőt, vagy tájékoztatni egy megrendelőt arról, hogy a bútor elkészült, és egyeztetni a kiszállítás részleteit.
Zavartalan információáramlás
A helyszíni felmérő kolléga kimegy egy megrendelőhöz egyeztetni, milyen konyhabútort szeretnének. Fel is ír mindent egy papírra, de elhagyja a cetlit, így emlékezetből adja tovább az infókat a műhelyben dolgozóknak.
Egy hónappal később a megrendelő pedig tajtékzik, hiszen nem elég, hogy a szekrények túl szélesek lettek, de még a szín sem stimmel, mert ő szürkét kért, viszont zöldet kapott…
Nos, ilyen nem fordulhat elő, ha a felmérő kolléga a mobilja segítségével rögtön a CRM-be írja fel az adatokat, netán pár fotót is feltölt a helyszínről. Az adatokat egyből látják a műhelyes szakemberek, akik ez alapján elkezdik legyártani a bútort.
Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!