A motoroptimalizálás olykor az egyik legjobb dolog, amit az autóval tehetünk. Itt nem arról van szó, hogy indokolatlanul feltuningolják a járművet, hanem az adott tulajdonságokhoz leginkább passzoló szoftveres beállításokat végzik el teljesítménymérő fékpadon – úgy is mondhatnánk, ez egy finomra hangolt chiptuning – szigorúan a biztonságos tűréshatárokon belül.
Az AET CHIPtuning csapata a motoroptimalizálás, teljesítménynövelés, chiptuning, fogyasztáscsökkentés területére szakosodott. Az autók teljesítménymérése görgős fékpadon történik – amennyiben pedig indokolt, lehetőség adódik az adott autó szoftveres javítására, el is végzik azt, például DPF részecskeszűrő regenerálás által.
A motoroptimalizálás hatása az autó állapotára
A motoroptimalizálás és a chiptuning között adódik hasonlóság, de fontos különbségek is. Alapvetően mindkettő folyamatnál szoftveres módosításokról van szó, és a technikai lépések is majdnem ugyanazok. Az eredmény pedig a jobb teljesítmény, az alacsonyabb fogyasztás, a jobb menetdinamika és a jobb vezetési élmény. Fontos viszont, hogy egy motoroptimalizálás – ahogy neve is sugallja –, nem arról szól, hogy egy “széthajtós” beállítást eszközöljenek az autóra. Persze jó esetben a chiptuning sem, de azért óvatosan kell vele bánni, melyik fékpadra viszi fel az ember a járgányt.
Mit jelent a DPF részecskeszűrő regenerálása?
Valószínűleg sokan megfigyelhették már DPF / FAP részecskeszűrős autónál, hogy tartós haladásnál, konstans terhelésen és gyengébb gyorsításnál olykor kissé berángat az autó, ami sokat elvesz a teljesítményből. Ez lehet éppen egy regenerálás, öntisztítási folyamat is, amivel alapvetően nincs semmi probléma. Kicsit olyan, mint egy hosszú futás után, amikor az embernek pihennie kell, ugyanis a test feltölti önmagát.
Magát a DPF szűrőt többféleképpen is lehet regenerálni. Például a motor paramétereinek megváltoztatásával átmelegíthető a kipufogó, és így jobb teljesítmény érhető el.
Nézzük példának, mi történt a Ford Transit Custom 2.2 TDCI 125 lóerős változatával. Az optimalizálást követően ugyanis pont egy ilyen regenerálási ciklus kezdődött meg. Akár egy előtte-utána fotót is lehetett volna csinálni, hiszen a mérési lapok jól mutatták a nyomatékvesztést alsóbb fordulatszámon, de a szoftveres módosítás után szinte teljesen új erőre kapott a gép.
Motoroptimalizálás autóra szabva, folyamatos műszeres kontroll mérésekkel
Amennyiben valaki DPF részecskeszűrős – akár Ford Transit, akár más – autóval vagy bármilyen egyéb járgánnyal rendelkezik, és szeretné a lehető legideálisabb működést és teljesítményt elérni, érdemes elgondolkodni egy biztonságos, görgős fékpadon való tesztelésen.
Az AET CHIPtuning csapata a hazai piac egyik legnagyobb fékpados teljesítménymérési tapasztalatával rendelkező alakulata. Fontos: ha egy teljesítménymérés után a számítások alapján nem reális a motoroptimalizálás vagy chiptuning, akkor a szakértők nem is fogják javasolni annak elvégzését.
Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!