szombat , 12 április 2025
Kezdőlap Gazdaság Mit kell tudni a külföldi terjeszkedés és szállítás költségeiről?
Gazdaság

Mit kell tudni a külföldi terjeszkedés és szállítás költségeiről?

18
nemzetközi terjeszkedés

Vannak olyan időszakok, amikor a vállalkozások új lendületet kapnak. Ilyenkor nem ritka, hogy friss célokat fogalmaznak meg, vagy akár merészebb álmokat is dédelgetnek. Egyre több hazai webáruház-tulajdonos dönt úgy, hogy kilép a nemzetközi piacra, és megméretteti magát külföldön is.

Bár a gondolat izgalmas, gyakran felmerül a kérdés: mennyibe kerül mindez? Ha a csomagküldés a feladat, a jó hír az, hogy két lehetőség is adott. Az egyik a standard nemzetközi csomagszállítás, a másik pedig a Cross Shipping szolgáltatás, amikor a pakk a nagykertől a logisztikai szolgáltató raktárába érkezik, ott intézik a csomagolást, majd továbbküldik azt a vásárlónak.

Ahhoz, hogy könnyebben tudj kalkulálni, árajánlatot kérhetsz a Complexpress űrlapjának kitöltésével. A cég mellett szól még, hogy minden munkafolyamatot digitálisan végeznek, papír és ceruza nélkül. Lássuk most, hogy milyen költségekre számíthatsz még.

A piackutatás nem maradhat el

A nemzetközi terjeszkedés kapcsán többféle kiadással érdemes előre kalkulálni. A legelső lépés minden esetben a célpiac alapos feltérképezése: ebbe beletartozik a vásárlói szokások, árérzékenység, helyi versenytársak és piaci rések alapos vizsgálata is. Ehhez sokszor külső szakértő bevonása szükséges, ami önmagában is kiadással jár.

A siker kulcsa a kommunikációban is rejlik

Egy webáruház akkor válik megbízhatóvá a vásárlók szemében, ha saját nyelvükön szólítja meg őket. A fordítás és lokalizáció természetesen nyelvi kérdés is, de emellett kulturális is, hiszen a pénznem, a mértékegységek vagy éppen a vásárlási szokások is országonként eltérhetnek. Ez a szakasz szintén költségekkel jár, főként, ha jogi dokumentumokat is fordítani kell.

Technikai háttér és működtetés

Egy másik országban működő webshop nem épül fel magától. A meglévő oldal másolása, az új domain regisztrálása, valamint a helyi fizetési és szállítási opciók integrálása mind-mind időt és pénzt kér. Emellett sok vállalkozás dönt úgy, hogy az új piac kiszolgálásához külön bankszámlát nyit, mellyel elkülöníthetők a bevételek, valamint testre szabottabbak a tranzakciók.

A pénzügyi és jogi megfelelésre is gondolni kell. Az uniós értékesítésnél például az OSS rendszer segíti az áfakezelést, de ennek bevezetése is időbe telik. A könyvelési és számlázási rendszer frissítése, az adminisztratív teendők is pénzbe kerülnek.

Kapcsolattartás és ügyfélszolgálat

Egy új országban működő webáruház akkor válik igazán sikeressé, ha helyi nyelven is elérhető ügyfélszolgálatot üzemeltet. A vevők bizalmát úgy nyerhetjük el a legkönnyebben, ha könnyen és gyorsan kapcsolatba tudnak lépni az áruházzal. Legyen szó e-mailről, telefonos segítségről vagy élő hívásról, ezek működtetéséhez pénzügyi és humán erőforrás szükséges.

Megéri? Igen, de nem mindegy, hogyan

A nemzetközi piacra lépés nem olcsó mulatság, de a hosszú távú megtérülés sokszor bőven kárpótol a kezdeti kiadásokért. A kiépítéshez szükséges összeg elég széles skálán mozog, és hatással van rá a célpiac sajátossága is.


Elkalauzoljuk a hírek világában! További friss híreket talál a Kalauz.hu főoldalán! Kövesse a TechKalauz technológiai híreket és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Kapcsolódó cikkek

Rövid távon nincs esély, hogy a falvakban is megoldható legyen a készpénzhez-jutás

Egyelőre még a városokban lévő ATM-megjelenést is meg tudják kerülni a bankok...

Közel 220 millió forintot fordított tavaly társadalmi ügyek támogatására a SPAR Magyarország

Alapítása óta, azaz már több mint 30 éve a SPAR Magyarország számára...

Nálunk is népszerűek a kínai autómárkák

A Használtautó.hu adatai alapján összességében az itthon is kapható kínai autómárkák közül...

Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé

Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé. A...